به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژهای در سامانه فارس من موضوع ایجاد ترافیک سنگین در کمربندی چالوس توسط شهرداری خواستار پیگیری این مسئله شدند در توضیح این سوژه آمده است؛ متاسفانه شهرداری چالوس با حذف میدان خط هشت چالوس که کمربندی چالوس را به جاده ساحلی متصل میکرد و ایجاد یک چهارراه که موجب ترافیک سنگین مخصوصا در اواخر هفته شده است. جالب اینکه برای این کار هزینه سنگینی هم شده است. خواهشمندم در این مورد پیگیری بفرمایید تا مشکل مردم حل شود.

خبرنگار فارس به صورت میدانی این مسئله را بررسی کرده است؛ نصب چراغ راهنما در چهار راه خط هشت چالوس از حدود ۶ ماه پیش آغاز و پس از اجرا شدن به دفعات زیاد دچار نقص شده و پیمانکار تاکنون پروژه را تحویل نداده است.

ناکارآمدی در انتخاب پیمانکار مسؤولیتپذیر توسط شهرداری چالوس و پاسخگو نبودن به موقع پیمانکار در هنگام خرابی چراغ یکی از دلایل قطعی متعدد چراغ راهنما در خط هشت چالوس است.
اجرای غیرکارشناسی این پروژه و بهکارگیری غیراصولی کابلها و همچین عدم وجود نویزگیر ورودی ترانس مزید بر علت اصلی قطعی مکرر در این چهارراه است.

عدم نصب دوربین، خط کشی و آسفالت نامناسب از دیگر دلایل ترافیک در این چهار راه است. ترافیک سرسام آور در این چهارراه با توجه به گذرگاه بودن چند استان باعث سردرگمی و ناراحتی شدید مردم و مسافران شده است.
قصه پرتکرار وصل شدن چراغ راهنمای بعد از یک هفته
پلیس راهور شهرستان به مدت یک هفته با حضور مستمر، دو مسیر از این چهارراه را مسدود کرد تا بتواند ترافیک را کنترل کند.

مهمترین ویژگی چراغهای راهنمایی این است که به حفظ جریان بینقص ترافیک کمک زیادی میکند و نیاز مبرم به حضور نیروهای راهور با توجه به شرایط نیست.
انتقاد شهروندان چالوسی از قطع مکرر چراغ راهنمای خط هشت
بیگی یکی از بومیان ضمن انتقاد از شهردار چالوس گفت: بنده به عنوان یکی از کاسبان در اطراف چهارراه خط هشت مبلغ ۵۰ میلیون ماهانه اجازه مغازه میدهم که با این تغییرات دچار مشکل شده ام.
وی افزود: شاهد هستیم چراغ بیشتر مواقع قطع میشود و با سر و صدای هموطنان به کسب و کار ما لطمه شدید وارد شده است.
هنرکار دیگر شهروند چالوسی از قطع بودن مکرر این چراغ شکایت دارد و بیان میدارد: هر سه روز چراغ دچار نقص شده و ترافیک شدید برای همه کاسبان مشکل ساز شده است.
حسن محمدی میگوید: برای هزارمین بار چراغی که در میدان خط هشت نصب شده قطع و وصل میشود و مردم سرگردان و با ترافیکهای طولانی و درهم درگیر میشوند.
کاظمی ضمن درخواست رسیدگی مسؤولان نسبت به این چهارراه بیان کرد: از وقتی میدان را به چهارراه تغییر دادند هر یک روز در میان چراغ خراب میشود و ترافیک تا دو کیلومتر عقب میرود.
به گزارش فارس؛ در عصر جدید که از تکنولوژی برای کنترل ترافیک استفاده میشود اگر در ازای هر چراغ راهنما نیاز به حضور ۸ نیروی راهور در چهارراهها باشد در شهرهای بزرگ نیاز به یک لشکر پلیس راهور است که در عمل غیرممکن است.
انتهای پیام ۸۶۰۶۱/م/س